Det som betyder något

Idag har jag haft en väldigt bra dag om jag får jämföra med veckan som varit.
Jag steg upp vid klockan 06, åkte till jobbet för ett par timmars stalltjänst och begav mig sedan till mamma där jag ska spendera natten.
Mycket har hunnits med och vi har handlat, ätit världens godaste Tacopaj och spelat Skip-bo större delen av kvällen.
Mamma och lillasyster sover nu så nu har ja en stund över att skriva ett litet inlägg här.
Skulle egentligen sovit nu men fastnade framför en serie på tv, Poldark, mycket bra serie för att vara lite pride and prejudice stil.
 
Som rubriken lyder.
Det som betyder något är inte dagarna vi levt utan dagarna vi minns, det här är en sån dag som jag kommer att se tillbaka på och minnas med ett leende över läpparna.
Min familj är den finaste som finns som stöttar mig i alla svåra stunder, med tanke på mitt mående så kan jag tänka mig att det inte alltid är det lättaste!
Har jag min familj vid min sida betyder ingenting annat något!
Jag har min familj, några få äkta vänner som jag lägger min energi på och jag har ett lyckopiller på 800 kg i stallet!
Mer behöver jag inte.
 
Det har hänt en hel del sjuka grejer i veckan som fått mig att ifrågasätta meningen med livet, varför man vandrar på denna jord när man bara får skit tillbaka trots att man anstränger sig och kränger sig själv ut och in för att alla andra ska må bra och vara glada, men sån är ju jag, allt annat går före mig själv.
Jag lägger mer pengar på toppenfoder till hästen ä på mat till mig själv, för att jag älskar Richie mer än mig själv och vill hans bästa.
Jag gör så gott jag kan för att ställa upp och finnas för mina vänner.
Aja, whatever!
Vänskap handlar inte om den du känt längst, det handlar om vem som kom och aldrig lämnade din sida..
 
Så ta hand om era nära och kära, vårda de relationer du har för säger du fel saker kan det knäcka en person, tro mig jag vet hur det känns när någon vet precis vilka knappar de ska trycka på, och gör det för att komma åt dig.
Vårda varandra och var snälla mot varandra, omge dig med människor som ger dig energi, inte suger den ur dig!
Krama din mamma extra länge, berätta för dina jobbiga syskon att du älskar dem oavsett vad, visa tacksamhet mot de som hjälper dig och vill dig väl, hälsa på mor och farföräldrarna lite extra och rå om varandra!
För kom ihåg, du har bara ett liv, det går inte i repris!
Med dessa ord lämnar jag er för idag och hoppas att ni har det bra!
 
 

Kommentera här: