Välkomna!

Hejsan!
Emelie heter jag och jag är snart 22 år gammal.
Sååå, vem är jag? 
 
Jag är en vanlig tjej som bor mitt i småland!
Stora intressen i livet är ridning, körning, sång och musik, film, tv-spel och umgås med vänner, eller ja, de vänner jag har. 
Jag jobbar i ett stall som min hovslagare äger och där är jag hela dagarna och fixar och donar, trivs som fisken i vattnet faktiskt!
Groomar även åt en kusk, Emelie, vars blogg ni hittar HÄR
Att grooma innebär att man ska hjälpa kusken genom att tala om vart denne skall köra, i vilken ordning och att hålla vagnen i balans, detta året har vi tävlat framgångsrikt på LB-nivå och även provat på en LA som gick över förväntan!
Har i flera år lidit av en extrem döds/panikångest som har begränsat mig i stora delar av mitt liv att känna ren och skär lycka, nej jag är ingen olycklig människa, för det mesta, men jag har svårt att slippa ifrån känslan av ångest.
Blev nyligen även diagnostiserad med depression så går nu på medicin för oro och för att jag ska kunna sova ordentligt. 
År 2011 råkade jag ut för en avtrillning under en ridlektion och skadade min rygg permanent, vilket har lett till nervskador och en viss kotförskjutning, detta leder ju till att jag har ont hela, hela tiden vilket är väldigt påfrestande, det gör ju inte mitt mående bättre.
 
Jag kan redan nu säga att jag kommer inte sträva efter ett visst antal inlägg om dagen eller att uppdatera er varje dag, jag skriver när jag känner att jag orkar, har lust och kan komma till ro, hellre kvalité än kvantitet säger de ju!
De som inte tål att läsa om den bistra verkligheten ska inte komma tillbaka, för som bloggens namn avslöjar, här är det inget rosa-fluffiga-moln-hela-tiden. 
Såklart kommer ni få läsa om bra saker också såklart, för även jag har ju dagar då livet leker även om det inte låter så, hehe. 
 
Men men, nog om mig, hoppas ni kommer tillbaka, annars, skit i´t ;)
 
 

Kommentera här: