Long time no see

Hej!
Nu var det ett bra tag sen jag skrev här.
Dock känner jag att jag vill komma igång med bloggandet igen eftersom det hjälper mig att rensa tankarna.
 
Livet blir inte alltid som man tänkt sig, folk man älskar över allt annat är folk man måste lära sig att leva utan och folk man kanske skulle klarat sig utan stannar kvar som iglar.
 
Jag har alltid haft som motto "Talar man alltid sanning behöver man aldrig tänka bakåt på vad man sagt till vem."
Jag lever efter det men ändå så är det alltid MIN ärlighet som ifrågasätts.
Älskar det gör jag starkt och villkorslöst men är ändå den som blir sårad i slutänden.
Trogen är jag alltid, otrohet finns inte i min värld, men ändå är det jag som blir beskylld för det.
Jag vill se mig som en väldigt sunt tänkande och resonabel människa men ändå är det mig folk ska bråka med och tjabba med.
 
Jag har haft en tuff vecka där jag verkligen blivit satt på prov på falska grunder och idag så satte jag min gräns.
Idag rann bägaren över, fick nog helt enkelt.
Detta kommer jag alltid minnas som den dagen då jag stog upp för mig själv.
Jag har frångått mina principer alldeles för mycket och fått alldeles för lite i gengäld.
Har flugit runt som en handske och aldrig funnit ron och tryggheten alla människor borde få känna.
Idag så sa jag stopp.
Jag ska inte behöva må dåligt och känna mig otrygg i någon relation över huvudtaget.
Kärleken ska vara lika villkorslöst från båda håll, det ska inte vara guld och gröna skogar när det passar den ena parten och ingenting när det inte passar.
Jag är en snäll, omtänksam och förstående människa som vet vem jag själv är, vad jag vill och jag vet min plats i samhället och i livet.
Jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad och försöker att alltid göra rätt och rätt för mig.
När jag får nog så är det nog.
Jag orkade helt enkelt inte mer.
 
Jag tänker inte gå ut med vad som hänt eller liknande för skulle jag göra allting så att alla fattade så hade jag fått sitta här hela kvällen.
Så det får räcka med lite reflektioner och tankar om det här.
De som behöver veta vad det handlar om de vet det redan, ni andra kan ju dra egna slutsatser precis som alla andra.
 
Nu ska jag ta och gå ut och gå en sväng.
Önskar er alla en fin kväll!
 
 

Kommentarer:

1 Emilia:

Låter bra, stå upp för sig själv ska man absolut göra!! Kramar

Kommentera här: