En liten dikt

Jag tycker mycket om att skriva dikter för att uttrycka mina känslor. Den här dikten har jag dedikerat till någon jag tycker väldigt mycket om!
 
"The right man is the man who sees the ugly duckling and make her feel like the graceful swan.
The wisest man is the man who loves you for who you are and not for what you could have been.
The most passionate man is the man that make you feel like you are breaking the surface and taking your first breath after being into the deep for to long.
The most beautiful man is the beast that instead of treating you like a pray, he is treating you like the treassure. 
The bravest man is the man who is not afraid to let his nearest behold his love for you.
Sometime two personalities as different as the two opposite terminals will attract and love will be their foundation.
As the night kisses the moon.
As the day was dancing with the sun.
And so the lion fell in love with the lamb."
 
Nu är det så JAG känner men som regel krävs det ju 2 personer för sånt där..
Nu är det så att jag är en person som tror mer på gärningar än ord, säger man något till mig men agerar utefter motsatsen så har jag svårt att tro att personen i fråga är ärlig, 
Det kan ju grunda sig i att jag gång på gång får bevis på att man inte kan lita på någon annan än sig själv i slutänden.
Jag tål sanningen, hellre en svidande sanning än en lögn som blir förödande när den kommer fram. 
Och för tillfället står jag bara och trampar vatten, det är så det känns, men men det lär väl visa sig förr eller senare vad som är sant och inte. 
I värsta fall så har jag bara blivit sårad av ännu en person, de kan snart börja ställa sig på rad. 
Det är så man blir rädd för mänskligheten..
Ojdå nu blev det ett inlägg lite i form av att jag målar fan på väggen, men hey, vem klandrar den som har alldeles för många osynliga knivar i ryggen??

Nu ska jag ta och kolla vidare på min serie innan jag och Digeo, hunden, går och lägger oss och försöker tagga för ännu en jobbvecka!
En positiv grej ska jag skriva innan jag sticker!
IMORGON FÅR JAG ÄNTLIGEN SÄTTA IGÅNG MIN HÄST EFTER EN LÅNG SKADEPERIOD, HAPPY FACE!!!
men guuud Emelie sluta flumma och ludda sönder inlägget nu!!!
Godnatt!
 
 

Kommentera här: