Att inte tappa bort sig i vardagen

Något jag tycker mig se och höra mycket bland vissa par när det går dåligt är att de har tappat bort sig och varandra i vardagen.
De där små gesterna som att ge varandra en extra kram när man går förbi, att lägga ner mobilen och bara ägna sig åt varandra, att försöka hitta nya saker att prata om och diskutera, de försvinner.
Livet rullar på och man rullar bara med, man börjar ta varandra för givet när det där nykära försvinner.
Man slutar anstränga sig och till slut så är man borttappad i det vardagliga.
 
Jag menar inte att varje middag skall vara en romantisk trerätters med tända ljus eller att man ska sitta uppe till klockan 05 varje morgon och prata.
Men ibland så måste man göra något för att hålla flamman uppe, för att förhindra att vardagen äter upp allt det fina och roliga i en relation.
 
Man slutar ha sex lika ofta, det är inte lika roligt och spännande, men varför inte testa något nytt?
Sex är inte allt men det piffar upp och är en trevlig bonus!
Nykära har ju en tendens att göka som kaniner närhelst det passar eller inte.
Sen kommer vardagen, det blir varannan kväll, var tredje, en gång i veckan, tillslut så slutar det med att man har ett sexliv som är lika spännande som att se målarfärg torka.
 
Sen kommer vi till en annan faktor, man är på olika platser i relationen helt plötsligt.
Den ena kan fortfarande vara nykär efter 3-4 år medans den andra slutade vara det efter 6 månader.
Då blir det olika villkor helt plötsligt, omedvetet.
Den som är nykär vill hålla fast i det där heta sexlivet och de gulliga små gesterna och romantiska middagarna medans den andra har tappat bort dig i vardagen.
 
Nu har jag sån tur att mitt förhållande inte blivit så *peppar peppar ta i trä*
Men jag vet att det kan och med största sannolikhet kommer bli så någon gång om vi låter det hända.
Jag vet att Robin är min han med stort H, jag vill dela mitt liv med honom här i vårt hus, men då gäller det ju att vi båda motverkar det där med att tappa bort det fina och roliga vi har.
Jag tar tillvara på varenda chans jag får att umgås med Robin, det behöver inte vara så himla märkvärdigt, att bara sitta i bilen och skoja eller att spela ett spel eller vad som helst.
Jag vet att jag kommer göra allt för att inte tappa honom på vägen och jag hoppas och tror ju att han tänker likadant.
 
Ta tillvara på dem ni älskar, ni saknar aldrig kon förrän båset är tomt, och är det tomt så är det svårt att få in kon igen.
Då kanske du måste se dig om efter en ny ko som inte alls är lika bra som den du släppte ut.
Tappa inte bort varandra i vardagen, ta tillvara på vardagen istället och njut av den och gör den värd att minnas.
Sätt aldrig på autopiloten och bara åk med!
ANSTRÄNG ER!
Det är väl vad jag har att säga idag!
xoxo/ E
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Såååå fiint skrivet<3 // Angelika

2 Mikaela:

Så bra inlägg, känner igen mig så väl i det!

Svar: Tack, vad roligt att höra!Ja jag tror det är vanligare än vad man tror
Em

Kommentera här: