Var äkta eller kliv åt sidan

Nu var det ett bra tag sen jag skrev men det har varit väldigt mycket i mitt liv sen i oktober då jag gick in i den berömda väggen.
Jag är sedan februari tillbaka på jobbet men jobbar endast 70% då jag även pluggar.
 
Nu tänker jag beröra ett ämne som jag har en hel del åsikter inom, nämligen VÄNSKAP.
 
Jag har inte så många vänner och de vänner som jag verkligen anser är äkta, det är 3 personer, 3 av hur många då som kallar sig mina vänner?
Jo det ska jag säga er att det är bra många fler som anser att vi är vänner än antalet som jag ser som mina riktiga vänner.
Jag har kommit till den insikten att bara för att man har varit vänner betyder det inte att man alltid kommer vara det.
En vänskap måste man vårda, och det skall ske ömsesidigt.
Mina 3 vänner som jag anser som äkta det är de 3 som jag faktiskt hör av även om jag inte hör av mig först.
Det är dem som inte kommer med lama ursäkter eller "glömmer bort" att höra av sig.
 
I en vänskap som man vårdar tar man sig tid att träffas om det så bara är på en kopp kaffe, en promenad, en cigg eller en helkväll.
Och man behöver inte ta sig den tiden dagligen, inte ens varje vecka, i vissas liv funkar det inte så.
 
MEN då hör man av sig, visar att man bryr sig, att man vill finnas i den andres liv.
Vänskap handlar inte om de du känt längst, det handlar om dem som kom och alltid finns vid din sida.
Det handlar om att ge och ta, att vara raka och äkta mot varandra.
 
Jag ska ärligt säga att det är ett par stycken av mina vänner som jag verkligen trott mig stått nära och ha en bra kompisrelation med som under årets gång krympt mer och mer i mina ögon.
Jag ska inte behöva tjata för att umgås, jag ska inte behöva vara den enda som  hör av mig, jag ska inte behöva höra så dåliga ursäkter att jag bara vill kräkas när jag hör dem och samtidigt se dem agera tvärt emot sina ursäkter hela tiden.
 
Jag ska inte behöva krusa för att dem ska vilja komma på inflyttningsfesten i vårt hus, jag ska inte behöva höra att personen är "sjuk" varje gång jag bjuder med dem på något.
Jag ska inte behöva ta sånt, då har jag vänner som får mig att må bättre.
 
så ni som tar era vänner för givet, var äkta eller kliv åt sidan.
Jag har inte tid för att bry mig om falska människor längre, då lämnar jag hellre och lägger min energi på de vänner som visar sig vara äkta.
 
Jag har slutat bry mig, vill mina "vänner" mig någonting så får de höra av sig för jag tänker då rakt inte lägga någon mer energi på dem....
Slutar bara med att man står där ensam i slutändan ändå..
 
Men ni som visat sig vara mina vänner på riktigt, tack för att ni finns <3
 
Bildresultat för friend quotes
 
Bildresultat för friend quotes
 
Bildresultat för friend quotes
 

Kommentera här: